MH370: Tuala Dijumpai Di Pantai Bukan Milik MH370

Ana Ghoib Syeikh Malaya 1:37 PTG
Pegawai Australia berkata ia adalah sangat tidak mungkin bahawa satu tuala yang terdampar di pantai barat negara itu pada musim panas lalu telah di papan hilang Malaysia Airlines Penerbangan 370.

Laporan muncul pada hari Selasa bahawa tuala basah dibawa logo Malaysia Airlines telah pertama ditemui di pantai yang lebih daripada 100 batu ke utara Perth pada bulan Julai lalu.

"Ia tidak mungkin, bagaimanapun, bahawa apa-apa perkara yang sama dengan pengecam unik tidak boleh secara muktamad berkaitan dengan MH 370," kata Biro Keselamatan Pengangkutan Australia dalam satu kenyataan, mengikut kepada Agence France-Presse.

MH 370 hilang dari skrin radar kurang daripada satu jam selepas berlepas dari Kuala Lumpur ke Beijing pada 8 Mac tahun lepas dan telah hilang sejak itu.

Pegawai telah mengecilkan zon carian semasa untuk tampalan daripada dasar laut 1,000 kilometer di luar pantai Perth, mengikut pengiraan yang diperolehi daripada beberapa berjabat salam elektronik pesawat dibuat dengan satelit.

Walau bagaimanapun, carian dan pemulihan pasukan merayu undi swaths besar Lautan India masih belum mencari carik daripada bangkai pesawat dari pesawat yang hilang.