MH370: tuala Kertas terdampar di pantai Australia dari pesawat yang hilang

Ana Ghoib Syeikh Malaya 8:33 PTG
Tuala kertas sedang diperiksa oleh pakar-pakar selepas mencuci sehingga di pantai di Australia Barat kebimbangan ia boleh hilang dari Malaysia Airlines penerbangan MH370.

Yang kecil, tuala pra-moistened telah dihantar ke ibu kota Australia Canberra untuk diperiksa oleh pakar-pakar selepas didapati oleh pasangan mengambil berjalan-jalan di pantai.

Sembilan News melaporkan bahawa pasangan itu mendapati ia belum dibuka, yang mereka digambarkan sebagai "sangat luar biasa".

Pesawat itu sedang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur ke Beijing dengan lebih daripada 200 di atas, tetapi tiada kesan ia telah dijumpai sejak ia hilang tahun lepas.

The ulang tahun pesawat kehilangan misteri semalam menyaksikan Perdana Menteri Australia Tony Abbot mengakui bahawa penggeledahan itu akan dikecilkan.Pihak berkuasa Malaysia masih berharap pesawat akan dijumpai.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata: "Kekurangan jawapan dan bukti sahih - seperti bangkai pesawat - telah membuat ini lebih sukar untuk menanggung.

"Bersama-sama dengan rakan-rakan antarabangsa kami, kami telah mengikuti bukti kecil yang wujud.

Malaysia kekal komited untuk carian, dan berharap MH370 akan ditemui. "