Malindo Air meraikan ulang tahun ke-2 dengan tambang sifar

Ana Ghoib Syeikh Malaya 7:41 PG
KUALA LUMPUR, 4 Mac (Bernama) - Syarikat penerbangan hibrid Malaysia Malindo Air telah melancarkan promosi RM0 tambang asas, sah untuk kedua-dua sektor domestik dan antarabangsa sempena ulang tahun kedua yang jatuh pada 22 Mac.

Tambang asas sifar adalah terpakai untuk destinasi yang berlepas dari KLIA2 termasuk Bangkok, Bali, Bandung, Jakarta, Singapura, Langkawi, Kota Kinabalu dan Kuching, katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Promo ini juga dikenakan untuk penerbangan domestik dari Lapangan Terbang Subang ke Pulau Pinang, Langkawi, Kota Bharu, Johor Bahru, Alor Setar, Kuala Terengganu dan semua laluan lain dari lapangan terbang utama di Semenanjung Malaysia.

Di bawah promo ini, hanya cukai lapangan terbang dan yuran dikenakan bayaran.

Promosi ini sah sehingga 22 Mac 2015 bagi tempoh perjalanan dari sekarang hingga 22 Oktober, 2015.

"Kami telah datang jauh daripada beroperasi hanya dua Boeing 737 bagi sektor Kota Kinabalu dan Kuching pada Mac 2013, untuk armada bercampur kini pesawat sembilan belas, yang terdiri daripada Boeing 737 jet dan pesawat turboprop ATR," kata Ketua Pegawai Eksekutif, Chandran Rama Muthy.

Syarikat penerbangan itu melancarkan tiga sektor baru bulan lalu, iaitu, penerbangan tiga kali seminggu antara Ipoh dan Kota Bharu, empat kali penerbangan mingguan antara Johor Bahru dan Kerteh dan tiga kali penerbangan seminggu ke Vishakapatnam, India.