Pulau Paling Indah Di Dunia

Ana Ghoib Syeikh Malaya 7:50 PG
Bora Bora, Pulau Romantik

Di bawah penerbangan satu jam dari pulau Tahiti atau Moorea, Pulau Bora Bora, dengan lagun menyerupai palet artis biru dan hijau, adalah cinta pandang pertama. Romantisisme dari seluruh dunia telah meletakkan tuntutan ke pulau ini di mana istana seperti Gunung Otemanu menembusi langit.

Cerun tropika yang subur dan lembah mekar dengan bunga raya, manakala bulatan Motu sawit meliputi lagun diterangi seperti kalung halus. Perfect pantai berpasir putih memberi laluan kepada-hijauan perairan di mana ikan berwarna bernyawa taman karang kerana mereka menyambut pari manta gergasi. Ini boleh dengan mudah digambarkan sebagai pusat alam semesta yang romantis, di mana pusat peranginan mewah dan spa dot pulau dengan banglo atas air, thatchedroof villa, dan suasana dibuat-buat.

Hanya berkata, Bora Bora adalah pulau yang paling indah di dunia.

Pora Pora - nama purba, yang bermaksud "pertama dilahirkan," datang dari legenda menggambarkan ini sebagai pulau yang pertama meningkat apabila Taaroa,
tuhan yang besar, memancing keluar dari perairan selepas penciptaan mitos Havai'i, kini dikenali sebagai Raiatea. Walaupun pertama huruf "B" tidak wujud dalam bahasa Tahiti, apabila Captain

Cook pertama kali mendengar nama beliau menyangka bunyi lembut daripada Tahiti "P" untuk "B" dan dipanggil pulau Bola Bola tersebut.