Agoda.com kajian mengenai tempat-tempat pelancongan popular perayaan

Ana Ghoib Syeikh Malaya 12:27 PTG
]

Gambar Agoda.com

 Kuala Lumpur- Yang destinasi di Asia telah yang paling digemari semasa baru-baru perayaan Tahun Baru Lunar? MANA telah keluar percutian yang paling popular bagi rakyat Malaysia dan orang Asia dalam empat hari hujung minggu

Satu keajaiban sekiranya trend ini akan berulang semasa cuti sekolah Malaysia yang akan datang pada pertengahan bulan Mac? Bagi rakyat Malaysia, Thailand merupakan pilihan yang jelas dengan Bangkok, Hat Yai, Krabi, Phuket, Hua Hin, dan Koh Lipe mendominasi senarai sepuluh teratas. Thai destinasi popular seperti Bangkok, Hat Yai, Krabi dan mengambil yang pertama, tempat kedua, dan keempat, manakala kegemaran Malaysia Singapura dan Bali adalah ketiga dan kelima masing-masing.

Menariknya, Tokyo dibuat tempat ke-11, menunjukkan peningkatan minat yang juga selaras dengan kemunculan semula pelancongan Jepun. Di samping itu, Tokyo nampaknya destinasi jangka panjang pilihan, dengan sepuluh secara eksklusif terdiri daripada destinasi Asia Tenggara. Photo: Agoda.com 1. Bangkok 2. Hat Yai 3. Singapura 4. Krabi 5. Bali 6. Phuket 7. Bandung 8. Hua Hin 9. Jakarta 10. Koh Lipe Menyeluruh, pelancong Asia keluar kebanyakannya kekal di Asia, menempah lebih bilik di Bangkok daripada mana-mana tempat lain di dunia semasa Tahun Baru Cina. Kuala Lumpur juga kegemaran, manakala Singapura di tempat ketiga dalam senarai itu.

 Top 5 Destinasi untuk semua Travellers Asia semasa Tahun Baru Cina Kuala Lumpur hanya tewas kepada Bangkok sebagai tempat yang paling popular untuk pelancong Asia pada hujung minggu empat hari baru-baru ini. Photo: Agoda.com Kuala Lumpur hanya tewas kepada Bangkok sebagai tempat yang paling popular untuk pelancong Asia pada hujung minggu empat hari baru-baru ini. Photo: Agoda.com 1. Bangkok 2. Kuala Lumpur 3. Singapura 4. Taipei 5. Tokyo Menariknya, pelancong Cina nampaknya telah memusatkan perhatiannya pada Thailand untuk Tahun Baru musim cuti Cina.

Bangkok, Chiang Mai dan Phuket mengambil tiga tempat teratas, dengan Hong Kong dan Taipei berikut hanya selepas.