Ajaib: Kucing masih hidup walaupun tidak diberi makan selama 6 hari

Ana Ghoib Syeikh Malaya 11:59 PG



Seekor kucing ditemui masih hidup meskipun terperangkap dalam sebuah kotak tanpa sebarang makanan dan minuman selama sebulan.

Kisah kucing ajaib bernama ‘Mee Moowe’ ini mengejutkan para doktor haiwan kerana secara logiknya tidak mungkin seekor kucing boleh hidup tanpa air atau makanan dalam tempoh yang lama.






Pemilik kucing tersebut, Ashley Barth pada awalnya menyangka tidak akan berjumpa kucing peliharaannya lagi selepas kucing itu hilang pada September lalu sebelum Ashley berpindah ke rumah baru di Hawaii.
Menurut laporan WAVY-TV, Ashley Barth memberitahu kucing kesayangannya hilang ketika pekerja mengemas barang-barang milik keluarganya ke dalam kotak, untuk proses pemindahan dari Suffolk, Virginia ke Hawaii, perjalanan hampir 8,000 kilometer.
Bagaimanapun, tempoh proses pemindahan tersebut mengambil masa 36 hari kemudian sebelum tiba ke Hawaii.
Ketika kotak tersebut tiba, Ashley terkejut apabila terdengar bunyi  ‘meow’ yang lemah ketika sedang mengeluarkan barang-barang daripada kotak.
Dia dengan segera mencari bunyi tersebut dan menjumpai kucing kesayangannya dalam sebuah kotak dalam keadaan yang menyedihkan kerana keadaan tubuh badannya yang sudah susut separuh dan lemah serta hampir tidak boleh berdiri.
Menurut doktor haiwan di Virginia dan Hawaii, tidak mungkin seekor kucing boleh hidup, selepas 36 hari tanpa air atau makanan, namun dalam kes ini, ‘Mee Moowe’ telah membuktikan ‘kebolehannya

Sumber: mynewshub